Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, september 05, 2006

Nya vanor krävs

Nu börjar jag närma mig en fullfjädrad mamma, för jag pratar om nr 2 i princip jämt och ständigt överallt - inklusive här;-) Nu är anledningen att igår så innehöll Max blöja inte bara nr 2 utan lite blod också. Efter att ha konsulterat min Familjeläkarbok lär det betyda att Max är Komjölkproteinallergiker (långt ord..). Det stod också att läkare borde konsulteras, så igår gjorde vi vårt första besök på Sacchska barnsjukhuset. Där fick vi träffa snälla dr Per som kittlade Max så han gapskrattade:-) Dr Per verkade också tro på min diagnos, men tog för säkerhetsskull några prover. Har inte fått svaren ännu, men har ändock försökt att avstå från allt som innehåller mjölk. Å det kan jag säga är inte fullt så enkelt för mig. Jag äääälskar ju allt sådant, mjölk, yoghurt, fil, ost mm. Det är ju det jag har levt på nu som mammaledig (kanske också en anledning till att han blivit intolerant).

Idag har jag och Max varit ute och fikat med Camilla och Peo (se länken till "Lillplutten"). Det var jättetrevligt och kul att göra en ny bekantskap. Tyvärr tog inte jag några bilder, men Camilla tog fram kameran - så vi kanske dyker upp i hennes blogg. Peo och Max verkar vara ungefär lika charmiga båda två och ha lite samma stil/vanor:-)

Jippi, det ringde precis och nu fick jag veta att imorgon får vi våra persienner monterade. Nu när sommaren är slut, så kanske inte behovet av dem är lika stort, men jag längtar ändå.

3 kommentarer:

Klockan 05 september, 2006 21:36 , Blogger Sissi sa...

Hihi... jag är nog ingen fullfjädrad mamma då, jag trodde att du syftade på barn nr 2 då du skrev om det! ;-D Och ändå använder jag ordet själv då och då... ;-)

 
Klockan 06 september, 2006 14:01 , Blogger Linda sa...

Det är väl ett försök från min sida att liksom låtsas att jag inte pratar om b*js....:-)

 
Klockan 07 september, 2006 09:26 , Blogger Camillas lockar sa...

Hehe, samma här :-) Tänkte innan Peo att jag inte skulle hålla på att diskutera b*js med pappan. HA! Det var ju dömt att misslyckas. "Har du bytt nåt b*js på honom idag?" säger jag. Pappan svarar "Ja, en gång, men det var inte mycket. Bara lite luftig senap." Haha!!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida