Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, september 20, 2006

Tålamod är en dygd...

Jag tänker på dig systeryster - som tycker att jag ska skriva mer:-) Och ja, nu ska jag försöka göra dig till viljes. Det är bara så svårt att komma till skott ibland - dagarna bara flyger iväg.

Kan ju inleda med några pinfärska bilder på Max - någon togs i går kväll och de andra nu på morgonkvisten.





Ibland har jag lite dåligt samvete för att jag är en slö mamma.. Jag har nämligen inte gjort en endaste puré själv - köper bara små färdiga burkar. Det är ju inte så svårt - jag vet, men likväl så tar jag mig bara inte tiden. Kan ju också passa på att klargöra att alla burkar inte håller lika länge i öppnat skick - det trodde jag först..:-) Eftersom katrinplommon introducerades tidigt, så är det den burken jag gått på - och den håller 1 vecka i kylskåpet. De flesta andra håller dock bara 48 timmar. Nu har jag lyckligtvis inte gett Max något som stått längre än så i kylen, men det hade lätt kunnat ske. Inte för att det kanske hade varit så farligt, men ändå. Man vill ju inte börja med att ge smakportioner för att stoppa i dem dålig/gammal mat.

Hittills verkar Max äta det mesta som han har fått smakat. Han ger inte stora smajl precis, men han gapar och vill ha mer. Då borde det ju inte vara allt för illa.

Sedan ett par dagar har Max ett nytt favoritljud - eller argljud. Han stönar och riktigt gnäller. Har kommit fram till att det yttrar sig främst när han är trött och hungrig, men även när han bara är lite smått uttråkad (exempelvis i vagnen..). Jag som var så glad att vagnen fungerade så bra nu utan liggdelen, har åter börjat tveka för att ta den. Många gånger är det så mycket lättare och mer populärt med bärselen. Det trista är ju bara att den inte kommer fungera så länge till, med tanke på vad Max väger och den annalkande hösten/vintern (mera påbylsad).

Annars så sitter jag här och funderar på när vi ska sätta igång med den lilla ombyggnaden här hemma. Behöver hitta någon bra snickare (inte för att det är så komplicerat, men man vill ju ha en som gör ett bra jobb). Om någon har tips, så tar jag tacksamt emot dem! Nu längtar jag efter att vi får ordning på allt här i lägenheten. En framgång är att jag nu satt upp en gardinstång i Max rum... Nu fattas bara gardinerna. Tänkte mig att jag skulle sy några, men först behöver jag låna eller köpa en symaskin. Tänkte i varje fall att jag skulle försöka mig på något händigt:-)

Nu ska jag passa på att nyttja tiden när Max sover till lite jobb. Jag ska ju jobba 8 timmar i veckan, så det gäller att jag håller koll på mig själv. Positivt är att vi nu äntligen skaffat en router som gör att jag kan vara påloggad med jobbpc'n, samtidigt som den vanliga vi har här hemma är igång.

4 kommentarer:

Klockan 20 september, 2006 13:54 , Blogger Anna-Lena sa...

Varför ska du göra egna matpureer när de som finns är så bra? Ok, om man måste spara pengar kanske? De innehåller ju annars allt ditt barn behöver så du behöver inte ha dåligt samvete för det. Min son är två och växte upp på såna- han åar helt underbar och frisk och allt är bara bra. Nu väntar jag nr. 2 :) tänker minsann köpa färdigpurre till den? oxå! :) Heja, lata mammor!!! ;)

 
Klockan 20 september, 2006 20:00 , Blogger Kajsa sa...

Och min syster tyckte att Max var sååå gullig när vi hade träffat på er härom dagen :-)

 
Klockan 20 september, 2006 22:34 , Anonymous Anonym sa...

Jag håller med varför göra pure själv när det är bara kladd och bök. Fixa eget käka om några månader istället när det är mer bitar. Då kan man ju bara ta av vad man själv ska äta. Mycket enklare!!:)

 
Klockan 22 september, 2006 14:07 , Anonymous Anonym sa...

Gissa vem som gosa med den lilla filuren i helgen.
Kram från den "gamla " mostern

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida