Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, september 06, 2006

Varde skugga - så blev det skugga:-)

Med andra ord - persiennerna är på plats. Gud så skönt och faktiskt rätt snyggt om jag får säga det själv.

Jag hade ju även hoppats att Max sömn skulle påverkas positivt, men just nu är han inne i en period då där är närkontakt som räknas. Sova själv i sängen är inte poppis. Det gick bra under ca 45 min nu ikväll, men därefter är det omöjligt att lägga ner honom. Så fort man lägger hans huvud på kudden börjar han kvida och gny. När man släpper taget så verkar istället mardrömmarna bita tag i honom för då börjar han skrika.

Provade även att ge honom Nutramigen, helt mjölkfri bröstmjölksersättning. Det blev inte populärt, vilket jag kan förstå. Bara efter en liten klunk så har jag fått en hemsk metallisk eftersmak. Sitter i fortfarande efter kanske 30 min. Hur ska man få honom att gilla det? Tips mottages tacksamt!

3 kommentarer:

Klockan 07 september, 2006 09:28 , Blogger Camillas lockar sa...

Såååå skönt att det är nån mer som nångång ibland har en sån där unge som inte "å-han-somnar-så-fort-man-lägger-ner-honom-i-sin-säng-och-sover-där-hela-natten"! Stön, jag är inte desperat än, men börjar bli svindlande nära :-)

 
Klockan 09 september, 2006 21:31 , Blogger Pernilla sa...

Va, räcker det med blod i bajset för att det ska vara komjölkproteinallergi? Trodde det fanns fler anledningar. Nåväl, Teodor äter Nutramigen och tyvärr kan jag inte komma med tips eftersom han gillade det från första flaskan... Han har nog INGA smaklökar den killen! Men på Nutramigensajten på nätet står det att du kan skopa i socker i början...

 
Klockan 11 september, 2006 16:12 , Blogger Linda sa...

Blod i bajset, lös i magen, lite extra gnällig.. Ja, det är ju inte helt lätt att skilja ut de övriga symptomen från det vanliga humöret. Hur som helst sa Sjukvårdsrådgivningen att man ska söka läkare för utredning om man ser att de bajsar blod. Har inte fått svar på proverna ännu, så vi vet inte om han verkligen är allergisk mot mjölkprotein eller om det är något annat.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida